Thursday, September 15, 2016

Sweety di Kota Bahru -3-4 Sept,2016

Nampak gayanyer geng sweety melebar kn sayapnyer lagi.....Kali ni ke Kota Bahru pula. Dengan tujuan menziarahi cikgu kami iaitu cikgu Wan Basri Wan Hamat. Macam biasa Air Asia juger yg menjadi pilihan.Jam 5,30 pagi..smua dh dh sampai di Klia2.Kali ni Nor jugak join sama dn x ketinggalan en somi..adess!!

Flight berlepas tepat pd waktunyer..jam 7.55am..Alhamdulillah..selamat mendarat di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra Kota Bahru pada jam 8.30 pagi.
sempat posing ...
Dari jauh dh nampak kelibat cikgu kami yg dirindui....walopon sudah berpisah selama hampir 35 tahun...muka cikgu masih dikenali...cuma cikgu agak terperanjat dgn size kami...hahah..Alaa cikgu .,,dulu umur 14 thun..mmg ler slim n npk comot lagi(ayat penyedap hati....)..huhuh..

Cikgu Wan Basri

Macam x percaya saja...sekejap sungguh masa berlalu...cikgu pon dah npk uzur benar skrg...Terpaksa menjalani dialisis 3 kali seminggu...semoga cikgu sentiasa sehat yer...

Kami dibawa kerumah di Kg Badak,Bachok..kira2 setengah jam perjalanan dari airport..rasa terharu atas sambutan cikgu dan famili nyer..

Pada sebelah petangnya geng sweety dari Raub pula sampai...mereka datang dengan menaiki van.Terpancar cahaya kegembiraa di raut wajah cikgu bila ramai anak muridnya dtg berziarah..

Sempat juga cikgu bawa kami ke Pengkalan Kubor..satu tempat shopping yg tidak asing lagi bg penduduk sekita Kelantan

lambakan coklat yg menggoda jiwa

Sempat cikgu bawak kami ke Pantai Irama, Bachok.

Pantai Irama ,Bachok

Pada malamnya kami dikejutkan pula dengan kehadiran seorang lg cikgu kami..Cikgu Mat Zin...

Cikgu Mat Zin
Allahuakbar..x sangka sungguh....sudi dia dtg ke tempat penginapan kami di Permai Resorts,Bachok. Siap bawa sate lg....Dlu cikgu ni bkn lah menjadi piliha kami..maklum saja...cikgu math kan..sapa yg suker..hahah..

suasana pagi di tepi pantai Tok Bali,Kelantan

sempat meronda sekitar chalet
Seterusnya pagi 4hb,,sebelum balik sempat jugak singgah sebentar di Pasar Siti Khadijah..

Kiter layan pic ajer lah yer...

Sebelum berlepas pulang,sempat mengabadikan kenangan bersama cikgu yang disayangi..semoga ukhwah terus berkekalan hingga ke Jannah.

selamat tinggal KB

Akhirnyer..selamat mendarat di KLIA2 pada jam 6.30pm...

Hingga ketemu lagi Sweety...